Fraktpolicy
Vad innebär fri frakt?
Vi på TeknikHem vill att du ska få en så positiv shoppingupplevelse som möjligt. Därför erbjuder vi fri frakt på alla beställningar.
Vad innebär returfrakt?
Vid retur “Öppet köp” så återbetalas hela beloppet minus 99 kr. Inkl. moms för fraktkostnaden. Det är viktigt att du är rädd om din produkt om du ska kunna nyttja din ångerrätt. Se till att skydda produkten väl så att skicket är detsamma när du skickar tillbaka den till oss som när du köpte den.
Vad ska jag göra om jag vill reklamera en vara?
För att utnyttja ångerrätt eller reklamation kontakta oss via mail på support@teknikhem.nu eller ring oss på 0704367105. Du kan även fylla i formuläret under fliken "Kontakt och support" och beskriva ditt ärende.
Vad händer efter min beställning och vid leverans?
När du har lagt din beställning hos oss arbetar vi snabbt för att få iväg den. När ditt köp är genomfört så packar vi beställning samma dag med våra miljövänliga förpackningar och lämnar in den till ombudet samma eller nästkommande dag. Ditt paket skickas sedan till det utlämningsställe som ligger närmast din angivna leveransadress. För att du ska känna dig trygg skickas alla paket med spårbar frakt.
Kan jag ångra eller ändra i min order?
När din order än inlämnad till ombudet är det inte längre möjligt att ångra eller göra ändringar i din order.
Om du vill ändra eller ångra din order kan du höra av dig till oss via telefon, 0704367105 eller våran Mail support@teknikhem.nu . Fram till att ditt paket är inlämnat till ombudet kan du kontakta oss för att ändra eller ångra din order.
När din order än inlämnad till ombudet är det inte längre möjligt att ångra eller göra ändringar i din order.
Kan jag ändra leveranssätt efter att jag lagt min order?
Leveranssätt kan inte ändras i efterhand.
Vad gör jag om min vara är transportskadad?
Dokumentera vad som har skett och kontakta oss via vår mail support@teknikhem.nu eller ring oss på 0704367105.
Vad händer med leveranser som jag inte hämtar ut?
Information om detta hittar du på fraktombudets hemsida.
Vad gäller vid leveranshinder?
Leveranshinder kan bero på att du som kund lämnat felaktiga uppgifter om leveransadress, eller kontaktuppgifter som t ex e-postadress eller mobilnummer.Var noga med att kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du genomför ditt köp.Du som mottagare måste kunna legitimera sig vid paketutlämning. Om du bokar in en leverans med något av våra fraktbolag men blir förhindrad att ta emot godset måste detta snarast meddelas fraktbolaget så att de kan boka om leveransen.
Fraktbolag.
Vi har valt att samarbeta med Postnord och DHL då de har en otrolig hög leveranssäkerhet och dessutom aktivt arbetar med miljöfrågor. De har certifierat större delar av sin verksamhet med ISO 9001 och ISO 14001 vilket gör dem till en etisk partner vi gärna fortsätter att jobba med.
Beställningar.
Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag. Beroende på leveransadressen uppskattas leveranstiden till 1-3 arbetsdagar.
Slutsålda produkter.
Slutsålda produkter. Vi kan inte garantera att alla produkter som visas på vår webbplats eller i våra annonser finns i lager. Om en produkt är slutsåld kommer vi att informera dig och du kan välja att beställa en annan produkt eller att få en återbetalning.